21 Temmuz 2015 Salı

  • EV3 ZigZag Çizgi Takibi Yazılımı

    Merhaba Arkadaşlar,
    EV3 hakkında biliyorsunuzdur pek Türkçe kaynak yok.
    Bende bildiğim şeyleri Türkçe anlatmak istedim ilk olarak zigzag çizgi takibi ile başlamak istedim.
    ZigZag çizgi takibi sağa ve sola dönerek sizin belirtiğiniz rengin dışında veya ışık değerinin dışında bir değer algıladığında diğer tarafa dönerek ilerler bu şekildede çizgi takibi yapmış olur.
    Başlayalım EV3 Yazılımımızı açalım.
    LOOP Döngümüzü EV3 yazılımımıza ekliyelim.
    Şimdi Yazılımımıza Switch Nesnemizi Ekleyelim.

    Switch Nesnemizi Renk Algılaması İçin Ayarlıyoruz.
    Ardından Kırmızı renk çıkıcaktır. Oradan hangi rengi takip ettireceksek kırmızı rengin üstüne tıklayıp rengimizi seçelim.


    Ardından Switch'in içindeki True simgesi olan yere motorlarımızı atıyoruz. (Motorlarımız A B)
    False kısmına ise motorlarımızı ters atıyoruz. (B A)
    Motorlarımızın Ayarlarından "On For Rotations" seçeneğini 
    True kısmında  A Motorunu Off Yapıyoruz  , B Motorunu On Yapıyoruz.
    False Kısmındada aynı şekilde yapıyoruz fakat false kısmında A Motorunu On ,B Motorunu Off yapıyoruz.
    Ve yazılımımız kullanılmaya Hazırdır.




    İleride tamamen düz çizgi takibini anlatmayı düşünüyorum fakat resimli nekadar anlatabilirim bilmiyorum onun için videolu anlatım yapmaya çalışacağım :) 

  • 2 yorum:

    1. Süpersin hocam içeriklerini takip ediyorum. yalnız şunu merak ediyorum günlük hayattan örnek vermemiz gerekirse çatal deriz hani.. düz bir yol boyunca yolun sonunda siyah çizgi ile ayrılmış iki yola ayrılır o zaman robotumuz hangi yola gidecek onu nasıl ayarlarız?

      YanıtlaSil

    Copyright @ 2013 Donanım - Yazılım - İnternet - Güvenlik - Arduino - EV3.